SORTIDA a la COLÒNIA GÜELL i a l’exposició monogràfica d’ANDY WARHOL a CAIXAFORUM Barcelona

img2

El passat  18 de desembre els alumnes de 4t d’ESO van realitzar una sortida a la Colònia  Güell i a l’exposició monogràfica d’Andy Warhol al Caixaforum de Barcelona. La visita estava integrada  en el  currículum  de Ciències Socials que cursen actualment aquests alumnes.

Al matí van fer una visita guiada a la Colònia Güell de Sta. Coloma de Cervelló, una de les principals colònies industrials catalanes i també van visitar la Cripta de Gaudí, obra que d’estar acabada seria, en paraules del propi Gaudí ,”una maqueta monumental de la Sagrada Família” i declarada Patrimoni Mundial de la UNESCO l’any 2005 . Els alumnes, van poder comprovar in situ com era una colònia tèxtil de finals dels segle XIX. Aquestes colònies eren petits pobles equipats amb els serveis bàsics per mantenir autònomament una població dedicada de ple a la fàbrica.

A la tarde van visitar l’exposició “Andy Warhol. L’art mecànic” on s’abordava la complexa producció de l’artista nascut a Pittsburgh (1928-1987). Per subratllar la naturalesa repetitiva, esquematitzant i artificiosa del seu treball visual, en aquesta exposició s’han seleccionat obres i documentació diversa  que exemplifiquen, amb videoinstal.lacions, dissenys, música, productes publicitaris, obres d’art convencional…, les tres etapes de la seva carrera: com a jove i molt reconegut dissenyador gràfic comercial novaiorquès a la dècada dels 50, com a autor de les “reverse”  operacions formals d’imatges revertides dels 80 i ,ja en l’etapa final, com a figura mundial i mite icònic de l’art pop, poc abans de la seva mort

img7img6img1img5img2img3img4