Sandro Machetti Sánchez, professor d’història

Sandro 2

Els estudis de l’àmbit d’Història de l’Art de la UdL a l’INS de Tremp

El passat 20 de desembre de 2016 , el professor d’Història de l’Art (Cinema i Arts audiovisuals) de la UdL  Sandro Machetti  Sánchez  va impartir unes xerrades sobre diversos temes que estan treballant els nostres alumnes de 1r i 2n de Batx i també de 4t d’ESO, a més d’informar-los dels estudis  i dels nous graus dins l’àmbit de la Història de l’Art que es poden cursar a la UdL.

En una sessió maratoniana ,de dues hores, el Sandro primerament va introduir l’arquitectura del món clàssic i va explicar el Colosseu de Roma. A continuació , va mostrar com un retrat de Carles IV, del qual no se sabia amb exactitud l’autoria, gràcies a l’exhaustiu estudi analític  portat a terme al CAEM (Centre d’Art  d’Època Moderna de Lleida), durant tres anys, va permetre atribuir a Francisco de Goya l’autoria d’aquest magnífic retrat, primer d’una extensa sèrie que el pintor aragonés va realitzar del rei borbó.

carlos

Retrat de Carles IV (1789) F.de Goya

Després, sobretot pels alumnes d’Audiovisuals , va  parlar de cinema : “Travessar el mirall. Per què ens cal el cinema?”  i ja per a finalitzar ,  va explicar  els estudis  de l’àmbit d’Història de l’Art que s’imparteixen a la UdL i del grau de Gestió del Patrimoni Artístic que es poden estudiar a Lleida i de les sortides professionals d’aquests estudis.