Últimes Novetats sobre Plurilingüisme

GEP (Grup d'Experimentació per al Plurilingüisme)

4eso_03L’INS Tremp fa anys que treballa per reforçar l’aprenentatge de llengües estrangeres organitzant activitats i oferint al seu alumnat possibilitats que van més enllà de les hores lectives d’anglès obligatòries.

Des de l’any 2010, emmarcats dins d’un Projecte experimental de llengües estrangeres (PELE), l’INS Tremp ha plantejat la realització d’algunes matèries -o d’algunes de les seves unitats didàctiques- en llengua anglesa, en concret, a les matèries d’Educació Visual i plàstica, Ciències naturals o Ciències socials.

Tanmateix, la nostra comunitat és actualment una comunitat plurilingüe i pluricultural i el nostre repte és educar els nostres alumnes en el respecte cap a les llengües i el coneixement i la valoració positiva de les altres cultures.

En aquestes direccions, volem oferir una educació de caire global, tan propera com sigui possible a la societat que ens envolta, i entenem que en aquesta educació ha d’estar recollida la millora de la competència en totes les llengües. Un domini millor de les llengües oferirà als nostres alumnes, sense  cap  dubte,  una  comprensió  millor  de les cultures i  una  preparació  més competent de cara al món laboral.

Un dels objectius del centre en els propers quatre anys és millorar la capacitat d’expressió de tots els nostres alumnes, la qual cosa incidirà molt positivament en els seus resultats acadèmics. Ens proposem fer un front comú des de tots els departaments i mirar de millorar la situació actual donant pautes comunes i afavorint les exposicions orals. Les línies d’actuació del projecte de Plurilingüisme van encaminades a potenciar la comprensió i expressió oral i escrita, ja que es considera fonamental per tal d’aconseguir l’èxit escolar.

Així doncs, amb el desenvolupament d’aquest projecte de foment de la competència i l’educació plurilingüe donaríem sentit a les iniciatives diverses i els esforços puntuals duts a terme fins ara per reforçar i millorar la qualitat de l’ensenyament que rep el nostre alumnat.

Galeria d'Imatges

Unitats didàctiques creades per al projecte

Unitat didàctica de disseny (Educació visual i plàstica)

Unitat didàctica dels monestirs a l’Edat mitjana (Ciències socials)