Apadrinem el nostre patrimoni

4eso_04L’INS TREMP participa en el programa ” Apadrinem el nostre patrimoni ”, un programa que es basa en “l’apadrinament” d’un element patrimonial per part d’un centre escolar.

En el nostre cas, l’INS Tremp ha seleccionat el Centre de suport territorial del Pirineu de l’Institut cartogràfic i geològic de Catalunya, l’edifici que molta gen de Tremp anomena el Rovellat, i aquest apadrinament es tradueix en el seu estudi i coneixement, la seva protecció, suport i difusió. Apadrinar un element patrimonial per part d’un centre educatiu és important per fomentar la implicació dels alumnes en el seu territori i la societat i, en darrer terme, per promoure l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.

L’edifici del Centre de suport a l’Institut Cartogràfic i Geològic és un edifici de nova creació a Tremp. Per gran part de l’alumnat és un edifici estrany, allunyat del nucli urbà i del qual en desconeixen la seva utilitat. Està ubicat molt a prop de l’institut i això en facilita el seu estudi.

L’edifici és un clar exponent de construcció d’estètica contemporània que integra preceptes d’arquitectura bioclimàtica, per la qual cosa pot resultar interessant que l’alumnat conegui les seves característiques. Aquesta aproximació en pot afavorir la seva valoració positiva, així com una integració d’aquest nou element patrimonial a l’entorn social.

El projecte d’apadrinament es desenvoluparà al llarg dels cursos 2015-16 i del 2016-17 des de diferents matèries com l’Educació Visual i  Plàstica, la Cultura Audiovisual, les Ciències Experimentals i la Tecnologia.

Les primeres accions proposades consisteixen en

• la participació en les visites-taller del CST ,
  • el disseny d’un producte vinculat a les activitats que s’hi desenvolupen,
  • i la realització de dues produccions audiovisuals o curtmetratges documentals que es projectaran a la població amb l’objectiu de donar a conèixer de manera atractiva, planera i simpàtica el CST Pirineus, explicar les seves funcions i utilitats, i valorar les seves característiques arquitectòniques.

Altres produccions que es pretenen elaborar consisteixen en la creació d’una obra escultòrica o de Land Art per exhibir-la al terreny adjacent a l’edifici,  una exposició de fotografies del centre i l’elaboració de productes vinculats a la difusió de l’edifici, de la geologia i la cartografia.

Galería d'imatges